Wat is Zomerparkfeest? Contact Pers Nederlands English Deutsch

Rom blogt

  • 06-06-2009  - De meeste ideeën ontstaan bij mij meestal ’s nachts. Bij u ook denk ik. Of onder de douche. Ik heb een velletje papier met potloodje naast mijn bed liggen of mijn blauwe boekje. Min of meer binnen handbereik en op de tast bereikbaar in het donker. Daar krabbel ik dan bijna onleesbaar ’s nachts mijn wonderbaarlijkste en origineelste ideeën op. Het opschrijven geeft me al rust. Nachtrust. Ik ben het even kwijt, maar het is niet weg. Zoiets. De volgende ochtend valt de originaliteit meestal ook wel weer mee. Moet ik toegeven. Maar goed. Weggooien is uit den boze. Voor mij dan. Door dat opschrijven is er ook weer ruimte voor nieuwe inspiratie. Eens in de zoveel tijd zet ik al die ideeën dan weer over op een ander lijstje. Daar zit wel een groot gevaar in. Je verliest wat. Het ondeugdelijk schrijven van de nacht heeft iets extra’s. Meerwaarde. Extra gevoel. Herkenbaarheid. Voor mij dan. Die typische rommeligheid heb ik hard nodig om het idee weer terug te kunnen halen uit mijn brein. Van de nacht naar de dag. Dus het omzetten naar een ander lijstje gebeurt pas na lange tijd, als die associatieve link in mijn brein weg is. Dan kan het. Er zitten ook gedachtekronkels van anderen in. Misschien wel meer zelfs. Ik hoop niet dat zij dat erg vinden. Trouwens, ze kunnen het gekriebel toch niet lezen. Een van die onduidelijke kattebelletjes gaat over een nachtelijke escapade met Hans en John en mij (“Slapman 3” vrij naar “Dansman 3”) en "Het Kinderfrietje Met" om half drie ‘s nachts. Een favoriet van John met Hans in zijn kielzog meetrekkend. Ik kom het nu overal tegen en snackbars promoten het nu ook om wat oudere mannen op leeftijd ermee te lokken. Zelfs op de Music Meeting in Nijmagen. Het “Benefrietconcert” hier trekt weer andere culturele bezoekersgroepen. De eerder gestarte campagne "Seniorenpatat zonder" heeft namelijk nooit echt succes gehad, vandaar. Modern denkende snackbars hebben het nu over deze boeg gegooid om zo hun tanende inkomsten om te buigen tot juist een sterke groei in de categorie "Gefrituurde aardappelproducten", hun belangrijkste core business. Het is nu wachten op cross-overs als "Kinderfriet zonder" of "Seniorenpatatje met". Trendwatchers hebben voorzichtig deze tendens al gesignaleerd op enkele blogs, hyves en twitters. Maar dit terzijde.