Wat is Zomerparkfeest? Contact Pers Nederlands English Deutsch

Rom blogt

  • 14-07-2010  - De campagne is begonnen. Bijna dertig callboys en callgirls vormden het call-team van het Zomerparkfeest. Naar een idee van Andy Leenen. In een kamerbrede brainstorm. Zelf misschien wel het meest verbaasd dat het allemaal gerealiseerd is. In de burelen van Vostermans. Dat geweldige internationale bedrijf met wereldwijd verkochte ventilatoren. Vijf van hen draaien continue in de Spiegeltent. Om de warmte weg te blazen. Tineke, Henk en Bob zijn de gastdame en de gastheren. Dertig telefoons staan voor ons klaar. Een greep uit het call-team. Anny, Marcel, Saartje, Roy, Hans, Els, Marc, Charlotte, Andy, Lianne, Joris, Mieke, Teun, Annemarie, Klaas Jan en nog velen meer. Ook Nina Bellen. Zij heeft er de goede achternaam voor. En de initiatiefnemers Guus en Johan. De standaard zinnetjes liggen voor ons op papier. 'Een hele goede avond. U spreekt met Suzanne Smets van het Zomerparkfeest. Ik ben op zoek naar de heer of mevrouw Linssen'. 'Komt het gelegen dat ik u op dit moment bel?'. 'Wat fijn dat ik u tref, meneer Janssen'. 'Bent u bekend met het Zomerparkfeest?'. 'Dat is dan mooi meegenomen!'. 'Kan ik u daartoe verleiden?'. 'Hartelijk dank voor uw tijd, mevrouw Donkers. Ik wens u nog een fijne avond en tot op het Zomerparkfeest - Het Feest der Verleiding'. Vanaf zeven uur tot even na negenen zijn vele Venlonaren op dinsdag zo gebeld. Uit alle stadsdelen. Mevrouw Duijvenstein, de heer Toma, oom van Joris Klop, de heer Verschuren en tijdens het feest van de buurt, mevrouw van Moorsel. Ook de familie Stickelbroek is gebeld door Suzanne. Ruim duizend mensen zijn benaderd. Zomerparkfeest is dit jaar het Feest der Verleiding. Eigenlijk al jaren. Maar deze keer nog totaler. Gelokt door de grandioze aanbiedingen. Gelokt door het gerstennat en de Jillz. Straks ook verleid door de allerlelijkste poster. Aangetrokken door het zaterdagmiddagprogramma op de 'Happy Valley Picknick'. De gewijzigde naam van de Picknick der Gebroken Harten. Meegezogen door de aanlokkelijke namen van onze speciale podia. Daarover later meer. En natuurlijk vanwege de aantrekkingskracht van de artiesten. Verleid door de bekoorlijke literatuur en uitdagende lezingen in het Museum en de aantrekkelijkste bandjes in de Spiegeltent. We zijn toch niet gek, want op = op.