Wat is Zomerparkfeest? Contact Pers Nederlands English Deutsch

Rom blogt

  • 19-07-2013  -

    Elk jaar is de horecacommissie volledig gericht om optimaal in te spelen op de behoefte van de bezoeker. Zo observeren we jaarlijks de interne routing en logistiek. Maar kijken we ook hoe de bezoeker zich voortbeweegt en stellen we onszelf vragen: Werken we efficiënt genoeg? Doen we genoeg diepte-investeringen? Is het assortiment ruim genoeg? Welke behoeften heeft de bezoeker eigenlijk? Hoe krijgen we de gemiddelde besteding omhoog? Etc. etc.

    Het begint op het zomerparkfeest zelf. Tijdens deze vier dagen kun je de meeste informatie halen. Theorieën die in het voorgaande jaren zijn bedacht, zijn uitgewerkt en in de praktijk zijn toegepast zorgen in de productiedagen voor feedback. Voorbeelden van deze feedback zijn directe omzetstijgingen bij bepaalde verkooppunten of stabielere bezoekersaantallen op bepaalde tijdstippen.

    Volgende fase is de evaluatie. Hierin worden alle op- en aanmerkingen door eigen commissieleden en door alle externe partijen (verenigingen, cateraars, leveranciers) samengevoegd. Deze bron van gegevens wordt de basis voor het volgend seizoen.

    Een belangrijk punt vanuit de horecacommissie is de kwaliteit van de cateraars. Deze is de afgelopen jaren dan ook enorm gestegen. Zo is niet alleen gekeken naar assortiment-uitbereiding maar is ook geïnvesteerd in de kwaliteit van de verkochte producten zelf. Dit jaar komt zelfs een cateraar die zich direct koppelt aan het thema!

    De natte horeca is afhankelijk van programmering, het weer, economische situatie van de bezoeker maar ook hoe de opstelling van het terrein is. Zo is dit jaar besloten om de bar buiten de Carrouseltent te plaatsen. Hiermee ben je minder afhankelijk van de programmering en staat de bar centraler ten opzichte van het Hoofdpodium, Carrouseltent en het Vriendenpodium. Uiteraard hopen we hiermee een omzetstijging te realiseren zodat het zomerparkeest het jaar erop betere bands kan boeken.

    Dit jaar wordt tevens verder geïnvesteerd in de lounge-area, deze bevindt zich boven op het talud tegenover het Hoofdpodium. Vorig jaar zijn we begonnen met een aparte hoek te creëren waar mensen kunnen relaxen en loungen. En bij deze woorden past natuurlijk een speciaalbiertje of een cocktail. Dit jaar wordt deze hoek “volwassener” gemaakt door producten te verkopen zoals sushi, mini-snacks en exclusievere wijnen.

    Volop ideeën dus….

    Baer Born, voorzitter Horecacommissie

    Cocktail in de loungehoek van het zomerparkfeest